Az irodában

2011.12.01.

 
Felmerülhet a kérdés, hogy mit csinálnak ilyenkor egy utazási irodában, mivel az emberek ilyenkor nem nagyon utaznak.
Erről mesélek most.
Egyrészt nyertünk egy sikeres pályázatot angol nyelvi képzést illetően. A szegedi irodában minden turizmusban dolgozó kollegának (értem ez alatt azt, hogy a könyvelés nem tartozik ide) legalább egy középfokú nyelvvizsgája van. Döntően angolból, de vannak más nyelvek is. A pályázatot azért adtuk be, és nagyon örülök, hogy nyertünk, hogy a dolgozók angol tudása tovább javuljon. Ami a jó, hogy nagyon hasonló szintű a tudásuk és így jól tudnak haladni. Heti 4 alkalommal van másfél órás képzés, bent az irodában. November közepén indult a továbbképzés és április elejéig tart. Biztos vagyok benne, hogy nagyon hasznos lesz. A passzív szókincset feleleveníti, magabiztosabbá teszi őket a levelezésben és a tárgyalásban.
Nagyon örülök, hogy minden dolgozó pozitívan vette ezt a lehetőséget és nem afelől közelítette meg a dolgot, hogy elvettek másfél órát a szabadidejéből - mivel természetesen a képzés munkaidőn kívül folyik -, hanem úgy, hogy ezzel is többet fog tudni és sikeresebb lehet a szakmában és az életben.
Napközben három fő munkafolyamat zajlik most.
1. Az elment utak szakmai lezárása, melyet úgy hívunk szakmailag, hogy utókalkuláció. Ekkor kerül pontosan megállapításra, hogy az adott út vagy csoport mennyi hasznot hozott a cégnek. Felmerülhet a kérdés, miért kell erre ennyi idő? Nos, amíg egy ruhaboltos tudja, hogy ezt a ruhát megvettem 10.000,- Ft-ért és eladtam 15.000,- Ft-ért akkor a hasznom 5.000,- Ft. (Jó tudom, hogy ez nem teljesen így van, mert ezen van visszaigényelhető illetve befizetendő ÁFA, de erre most ne térjünk ki.) A mi esetünk ennél komplikáltabb. Az út hazaérkezése után realizálódik pontosan az összes költség, pl. a pontos autóbusz költség, a pontos létszám utáni szállásköltség és minden egyéb kiadás. A hazaérkezés napjának árfolyamával  kell kiszámolni a kiküldött szállásköltség pontos összegét. Útközben is felmerülhet rendkívüli kiadás, mely szintén a végső eredményt befolyásolja. Szóval a mérleg egyik serpenyőjébe kerül a befizetett összes összeg, ( ez utasonként is változhat pl. volt-e pl. törzsutas kedvezménye, kért-e fakultatívot…) a másikba a kifizetett számlák, és így kialakul, hogy egy út mennyi hasznot hozott, avagy ráfizetéses volt-e. Szerencsére – ha jól emlékezem -, kb. 3 utunk volt ráfizetéses idén. Ez is ősszel, amikor kicsi volt a létszám az úton és brutálisan elszaladt a svájci frank és az euró árfolyam a kalkulálthoz képest. (Ez azt jelenti, hogy ahhoz képest, ahogy kikalkuláltam és megjelentettem az árat a katalógusban, ahhoz képest, ahogy kiutaltam a pénzt).
Nem tudom, hogy az adventek végeredménye milyen lesz, de biztos nem hoz nagy nyereséget. Sőt. Örüljünk, hogy sikerült 305 Ft-ért eurót vásárolni és ezen utaljuk ki a szállásköltségeket. A kalkulációt 280 Ft /1 euró-ra készült. Ez azt jelenti, hogy mivel nem emeltem árat, minden egyes eurón 25 Ft-ot bukunk a kalkulálthoz képest. Ez pl. 2 éjszakánál, 30 € -s szállásárnál, 40 főnél már elég rosszul hangzik. Jó volt a nyári szezon és úgy érzem, ennyit be kell vállalnunk, mivel sok a törzsutas az adventi utakon, ezért nem emeltem árat.
A másik két munkafolyamatról – köztük arról, hogy én mit csinálok most – legközelebb írok.
Befejezésül még egy gondolat. Szerencsésen hazaérkezett a „Keresztül Dél-Amerikán” csoportunk és egy házaspár kivételével, nagyon pozitív volt a visszajelzés. 

Vissza