Bejegyzések

Megújítás

Itthon történt
Elnézést, hogy kicsit elhanyagoltam az írást, de egyrészt nem volt olyan különleges dolog, amit megosztottam volna Önökkel, másrészt igyekeztem behozni az elmaradásaimat. 
Most egy kis véleményalkotásra kérném Önöket. 
Mint tudják 20 évesek leszünk jövőre. Már dolgozik egy 4 fős team, hogy kicsit változtassuk meg a cég arculatát. Ezzel kapcsolatban kérném ki a véleményét mindazoknak, akik ezt szívesen megosztanák velem.
Elmondom, hogy miben gondolkodunk.Hozzá lehet szólni azokhoz, de bármi egyéb olyan dologhoz, ami a céggel kapcsolatos és Önök szerint hasznos lenne, ha megváltoztatnánk.A tervek a következők:
1. Web oldal: Más szín harmóniával; kevesebb szín és kicsit letisztultabb nyitó oldal. Mit értek ez alatt? Nem lesz egyből ennyi információ, banner a nyitó oldalon. Két szín fog (különböző árnyalatokkal) dominálni, a cég két színe a sárga és a lila. A web oldal olyan foglalási rendszer alapja lesz egyébként, melyből úgy lehet egyből foglalni, hogy az rögtön a foglalási rendszerünkbe kerül be és a foglalás során lehet majd látni a szabad buszhelyeket és abból tud választani minden jelentkező (Ez 2013 januárjára lesz végleges). Azonban addig is egy új oldal készül. Szívesen hallgatom meg véleményüket a mostaniról akár pozitív, akár negatív és azt is, hogy változtatnának-e rajta, ha igen miben és hogyan?
2. Katalógus. Aki már évek óta figyelemmel kíséri cégünket az tudja, hogy a front oldal a következő: 3 kis kép függőlegesen : Kultúra, Természet, Nyaralás. Középen egy álló nagy kép, amely mindig természeti kép. Felül a logo, majd PROKO TRAVEL -felírás- alatta Körutazások, nyaralások. A háttér szín változott minden évben csupán (idén mint Önök is tudják ez a sárga volt). Ez a dizájn megy 2003 óta. Most a télinél már volt változtatás (tényleg, aki nem kapott téli katalógust és szeretne az jelezze az info@prokotravel.hu e-mailre), de az csak azért volt, hogy látszódjon, hogy ez másabb mint a nyári. A kérdésem: Önök változtatnának-e ezen, ha igen, hogyan?
3. Facebook. Kevés figyelmet fordítottunk erre eddig. Kérdésem: Önök használják-e a facebook-ot hasznosnak érzik-e a fejlesztését és milyen irányba mennének el a fejlesztés tekintetében. A fő problémánk, hogy 2 oldalunk van: Proko Travel Körutazások és Proko Travel Körutazások és Nyaralások. Lassan 1 éve próbáljuk a 2 oldalt egyesíteni és nem tudjuk. (Ha valakinek van erre jó ötlete, szívesen fogadjuk). Önök a helyünkben fejlesztenék-e a facebook oldalt, ha igen hogyan? Milyen irányba indulnának? Beszélgetős, véleményformáló oldal felé indulnának, vagy az informáló, kicsit hirdetős irányt választanák? Önök bekapcsolódnának-e oda, úgy, hogy írásaikkal, hozzászólásaikkal toppon tartsák az oldalt?
No, egyelőre ennyi. Nagyon örülnék, ha bármelyik témával kapcsolatban lenne véleményük, azt őszintén elmondanák, leírnák még akkor is, ha nem pozitív, mert így tudunk elgondolkodni a hogyan továbbon. Minél többen írnának, annál könnyebb volna a döntés. Ha csak egyik témához van véleménye valakinek azt is ossza meg velem (velünk). Több szem, több vélemény – jobb eredmény. Előre is köszönöm!

9 komment

  1. Névtelen
    november 17, 2012 at 6:46 de.
    Válasz

    Kedves Igazgató úr, nekem nagyon áttekinthető volt, ahogy országok, hónapok szerint voltak feltüntetve az utazások. A buszos ülőhely megtekintés nagyon jó ötlet, nekem van kedvenc ülőhelyem, mivel egyeztetnem kell a családdal, nekik a munkahellyel, nem lehet esetleg a programba beletenni, hogy végleges-nemvégleges, és max 1 hetet kapni? Mi nyári utakon szoktunk résztvenni, de már február elején lekötjük az utat. Most is így tervezzük. Törzsutas

  2. Névtelen
    november 17, 2012 at 10:28 de.
    Válasz

    1.Szerintem még foglalás előtt,az út nevére kattintva látszódjon az ülésrend,illetve a még szabad helyek.Ez azért lenne fontos,mert ha két út között vacillálok lehet hogy segit a döntésben ha még foglalés előtt látom hogy szabad e a kedvenc helyem.
    2.Jó lenne feltüntetni az idegenvezető személyét is minél több útnál.Lehet hogy ennek ismerete billenti a mérleget egyik vagy mésik út foglalása felé.
    3.Ami a katalógust illeti, ha 2oo3 óta ugyanaz a design,lehet hogy ideje lenne változtatni.Főleg a 2o éves évforduló miatt.Kerek évforduló legyen kör alakú a katalógus is,ha kinyitom olyan lesz mint egy sikba levetitett földgömb.Profilbavágó,nem?

  3. Névtelen
    november 18, 2012 at 7:37 de.
    Válasz

    1.Kedves elottem szolo utas otltebol inspiralodva egy foldgombot a cimlapra kepzelek, elotte a 2-es szam, igy jelenne meg a 20.
    2.Jo lenne tudni a katalogusbol, hogy varhatoan ki vezeti a csoportot.

  4. Névtelen
    november 18, 2012 at 6:51 du.
    Válasz

    Kedves Igazgató Úr!

    Azt én is jó ötletnek tartom, hogy a foglaláskor lássuk a honlapon a szabad helyeket, és azt le is tudjuk foglalni. Ennek azonban csak akkor van értelme, ha automatikusan frissül is, hétvégén és ünnepnapokon is, hogy a dupla foglalásokat elkerüljék. Az ideiglenes helyfoglalás viszont szerintem csak káoszt szülne, inkább azt tartanám jobb ötletnek, ha az előző évekhez hasonlóan az utakat "idő előtt" itt közzéteszi, és mire megnyílik a foglalás lehetősége, már meg tudjuk beszélni a családdal, főnökökkel, hogy van-e akadálya a nyaralásnak.

    Már egyszer írt az idegenvezetők feltüntetéséről a katalógusban, amit meg is értek, de úgy gondolom, ha nem is a katalógusban, hanem a honlapon fel lehetne tüntetni, hiszen azt lehet aktualizálni az esetleges változás esetén. Elkezdék az utakat ismertető videók feltöltését, amit szintén jó ötletnek tartok, de abbamaradtak…

    Hasznosnak találnám, ha a szállások helyét (a települést) is beleírnák a programba, sokan szeretnek esti/reggeli sétát tenni, így könnyebben lehetne tervezni.

    A Facebook egyre elterjedtebb közösségi oldal, és nem csak a fiatalok körében. Nekem pl. sok nyugdíjas munkatársam használja informálódásra, kapcsolattartásra. Ezt szerintem érdemes lenne Önöknek is kihasználni.
    A két oldalból az egyiket egészen egyszerűen lehetne megszüntetni: ahol kevesebb "rajongó" van, ott üzenni, hogy pl. dec. 31.-ével megszűnik, és ha még nem jelölte be az illető a másik oldalt, akkor tegye meg. A linket csatolva senki nem tévedne el.
    Lehetne ott az utasok által feltöltött fotókat versenyeztetni, pl. havonta győztest hirdetni, és nem kell feltétlenül tárgynyeremény, elég lenne egy külön posztban közzétenni a nyertes fotót. Ugyanezt lehetne a videókkal is. Emellett megmaradhatna a hagyományos fotó/videópályázat is.
    Ismerek egy külföldi kiránduló-hotelt (a heti turnusoknak általában 3 kirándulást szerveznek), amelyik a kirándulásokról még aznap felteszi a képeket. Ezt az Önök idegenvezetői is meg tudnák csinálni, 1-1 különleges helyről.
    Én az informálós-beszélgetős oldal mellett szavazok. A nyaralás tervezésénél, illetve az út előtt is jó lenne valakivel megbeszélni, hogy milyen az út, mire érdemes felkészülni. Nem feltétlenül az iroda munkatársaival, hanem olyanokkal, akik már jártak ott. Egy-egy út posztjára lehetne a honlapon is hivatkozni, az út leírása mellett. Arról nem is beszélve, hogy ismerőseink látják a "lájkolásokat", illetve lehetőség van a megosztásra, ezáltal még több emberhez eljutna a hírük.

  5. Névtelen
    november 19, 2012 at 2:22 du.
    Válasz

    Én annak örülnék ha azokat az utakat amiket meghirdetnek, el is indítanák. Ugyanis úgy jártunk hogy amelyik útra el szerettünk volna menni, és erre spóroltunk év eleje óta a szabadságunkkal (novemberi út lett volna) szeptemberben visszamondták.Amikor már más irodában sem tudtunk jelentkezni, mert ott meg beteltek ezek az utak.

  6. Névtelen
    november 19, 2012 at 2:47 du.
    Válasz

    Így elolvasva az előttem szólók véleményét, nagyrészt egyet is értek velük. Én is az informálós-beszélgetős oldal mellett szavaznék, lehetne pl.fórum. Szerintem ne tolódjon el nagyon a facebook felé, legalábbis ne legyen nagyobb hangsúly azon. . A vendégkönyv nagyon jó, sok információt lehet onnan is szerezni az utakról közvetlenül az utasoktól. A fotógaléria pedig lehetne aktívabb:) Jó lenne ha fel lehetne tölteni képeket a különböző utakról és a honlapon is láthatóak lennének a képek.

  7. Prónay Gyula ügyvezető igazgató
    november 19, 2012 at 4:00 du.
    Válasz

    Válaszok sorrendben:
    1.Az irodában tudunk félretenni helyeket, a web oldalon valószínűleg nem. Az ok a következő: Ha valaki lefoglalja és nem törli, akkor az ott marad napokig és arra nincs kapacitásunk, hogy minden utat folyamatosan figyeljünk ilyen szempontból is.
    2. /a. Ezen dolgozunk, de ez csak 2014-től fog működni
    b/bizonyos (általában hosszabb utakat)uaz az id. vez viszi, de bármikor bejöhet változás (betegség…), ezt figyelembe véve veszélyes fixen idegenvezetőt megjelölni, mert mit válaszolnék akkor, ha valaki azt mondja, hogy csak azért jelentkeztem mert xy viszi és mivel nem ő viszi, így nem tartották be az ígéretüket, ezért lemondom az utat??
    c/ Felvetem a javaslatot.
    3. a) Gondolkodunk rajta
    b) Lásd előző bejegyzés, de elképzelhető, hogy valami utalás lesz rá.
    4.a) Természetesen csak naprakész esetben fogjuk ezt bevezetni. Ennek vasárnap hajnal 2 kor is a valós állapotot kell mutatnia, ezért nem lesz opció.
    b) Utak előzetes ár nélküli közlése valószínűleg megoldható.
    c) Id. vez honlap – jó ötlet sztem megvalósítjuk
    d.) Utak – video -folytatjuk
    e) Nem megoldható. Sokszor partnerrel dolgozunk és előfordul, hogy 2 -3 héttel az indulás előtt nevezi meg a szállodát. Ne felejtsük el ez nem olyan mint a nyaralás, ahol min. 7 éjt egy helyen van az utas. A szállodáknak nem mi az 1-2 éjszakás vendégségünk a cél. Nekik mi lyuk kitöltők vagyunk. Ha marad szabad helyük a hosszabb tartózkodású vendégek között. Ágynemű , törölköző mosás stb. Ilyenkor, novemberben, amikor lekötjük az utakat nem szívesen kötelezik el magukat nyárra 1 éjszakára a szállodák. Helyi partnernek van 20-30 szálloda kapcsolata és az tud sakkozni a szállásokkal. Mi a kategóriát és a régiót (esetleg a várost) kötjük ki.
    f) Facebook – Köszönöm a javaslatot, megbeszéljük a kollégákkal.
    5. A 165 meghirdetett útból 142-t tudtunk elindítani. Tudom ez a statisztika nem vigasztalja azt akinek az útját lemondjuk, mert neki a NEM 100%. Annyi mentségünk legyen, hogy a lemondás mindig az út indulása előtt több héttel történik és mindig próbálunk alternatívát – kedvezménnyel – felajánlani.
    6.A fotó feltöltés tervezett dolog.

    KÖszönöm a hozzászólásokat!

  8. Névtelen
    november 20, 2012 at 12:45 du.
    Válasz

    Honlap-Facebook kapcsolat: láttam olyat, hogy amikor egy honlapra kikerül egy bejegyzés, akkor az illető facebook-profilján is megjelenik egy rövid utalás (linkkel) a bejegyzésre. Magát az írást a honlapon lehet elolvasni, viszont a facebookon meg lehet beszélgetni…

  9. Prónay Gyula ügyvezető igazgató
    december 9, 2012 at 2:29 du.
    Válasz

    Jó ötlet !

Hozzászólás