Nyitólap  /  Blog  /  Itthon történt  /  Egy tucat

Egy tucat

2013.07.27.

Ma reggel számoltam, hogy jelenleg pont egy tucat csoportunk van úton. Nem akarom elkiabálni, de szerencsére mindegyik csendben van. Mi ezt arra értjük, hogy nem jelentkeznek, ebből következően mindenki szépen csinálja a napi programját. Ha baj van akkor telefonálnak.
Nagyon széles a skálája a mostani csoportoknak. Van csoportunk északon, sőt annyira északon, hogy tegnap voltak Európa legészakibb szárazföldi pontjánál az Északi-foknál. Tegnap éjszaka nézték, hogy nem bukik le a Nap a horizonton (remélem láthatták- még nem kérdeztem meg Lacit az idegenvezetőt).
Van csoportunk Albániában és most megy át Görögországba.
Már Szentpéterváron van a Baltikum Szentpétervár csoportunk. Ha nyugat felé tekintünk akkor Skóciába van egy repülős, Nagy-Britanniában egy buszos csoportunk, de még sem ők vannak legtávolabb tőlünk nyugatra, hanem a madeirai 32 fő, mely tegnap indult az egy hetes nyaralásra.
Legközelebbi ilyen nagy mennyiségben augusztus elején leszünk úton. Azért mondom, hogy leszünk, mert én is beszállok ekkor. Augusztus 5-től viszem a Tulipánok országa Hollandia utat. Nagyon szeretem Hollandiát, de most kicsit kényszerből viszem az utat, ugyanis nincs olyan szintű idegenvezetőm, akinek nyugodtan odaadnám ezt a csoportot, mert vagy nem ér rá - a standard id. vez - vagy másik csoportot visz. Szóval ismerik a mondást: "Magad uram...".
Miért nem örülök annyira, hogy el kell vinnem, attól függetlenül, hogy szeretem ezt a területet? Azért, mert ha bármi probléma merül fel bármelyik csoporttal kapcsolatban, akkor sokkal nehezebb úgy intézkedni, hogy ott van mögöttem 45 ember, aki azért fizetett be, hogy maximális tájékoztatást kapjon az idegenvezetőjétől az adott látnivalókat illetően és csak velük törődjön: és ebben tökéletesen igazuk is van. Reméljük, hogy nem lesz semmi "prücök" és minden megy a maga útján és én teljes egészemben a csoportomra tudok koncentrálni.
Más lesz majd szeptember végén, amikor viszem majd a következő madeirai csoportot, mert akkor jó esetben 4 csoport lesz úton és abból az egyik az enyém lesz. A többi pedig már bejáratott rövidebb utak indulnak akkor.
Ma délelőtt beszélgettünk, "vitatkoztunk" a fiaimmal. Nem találok (találunk) jó kifejezést egy új fajta téli ajánlatcsomagnak. Az idei évtől a katalógusunkban lesznek idegennyelvű garantált utak. A szakmai kifejezése legalább is az, hogy "garantált utak". Mit is jelent ez a kifejezés?
Évek óta tervezem, de soha nem volt rá kapacitásunk, hogy meg is valósítsuk. A lényeg: a külföldi partnereinktől (jelenleg csak egzotikus desztinációban) lekértünk 3-6 napos ajánlatokat, melyek angol, német... nyelven időpont kötöttség nélkül indulnak és be lehet csatlakozni a csoportokhoz, vagy egyéniben csinálják meg a partnerek. Magyarul: ha valaki el akar menni pl. Mexikóba és neki csak a január 15- 22 közötti időpont jó, akkor meg tudjuk szervezni, hogy egy angol nyelvű csoporttal vagy külön idegenvezetővel (akár 4- 6 fő esetén is) végigjárja a látnivalókat és természetesen adunk mellé repülőjegyet, szállást... Ebben az a jó, hogy több fajta és különböző hosszúságú programok közül lehet választani így akár teljesen személyre szabhatjuk a programot. Nem az van, hogy csak ettől eddig megy a csoport és ha nem jó az időpont, akkor nem tud az illető elutazni. Egy a hátránya - sajnos magyar embereknél ez komoly probléma -, hogy ez nem működik magyar nyelven. Ezt csak olyanoknak tudjuk ajánlani, akik minimum közepes szinten beszélnek valamilyen világnyelvet.
Azért hívják ezt garantált programnak a szakmában, mert szinte időpont kötöttség nélkül indítható a program. Fiaim azt mondják, hogy ez nem egyértelmű kifejezés egy kívülállónak. Szóval most keressük a megfelelő kifejezést. Felmerült az "Egyénileg, de nem egyedül" elnevezés, Bence fiam a fakultatív kifejezést vinné be valahogy a címbe (én nagyon ellene vagyok, mert a szakmában ez nem erre vonatkozik), bár abban igaza van, hogy egyénileg dönti el az utas mit szeretne betenni a programjába. Nos a szervezés, levelezés a partnerekkel már folyik, csak mint a gyereknél a név még nincs meg. Ha van ötletük bátran küldjenek javaslatot. Megfontoljuk.