Nyitólap  /  Blog  /  Európa  /  Szardínia

Szardínia

2015.11.08.

Egy napos csúszással értünk át Szardíniára. Mivel a visszajegyünk a kompra kötött napra szólt, így le kellett rövidítenünk szardíniai tartózkodásunkat. Ezért csak az északi területen mozogtunk. Ez a sziget ellentétben Korzikával nem Franciaországhoz, hanem Olaszországhoz tartozik. Az utak minősége sokkal jobb. Igaz nem is volt olyan hegyes a vidék, mint Korzikán.
Sassari főtere II. Viktor Emanuel szobrával
 Sassariba töltöttük az éjszakát, mely várost másnap meg is tekintetünk. A város főtere és a katedrálisa figyelemre méltó. Hasonlításként olyan, mint bármely kis közép-olasz városka.
Sassari katedrális homlokzata
 Attól függetlenül, hogy október volt nagyon kellemes volt a hőmérséklet. A lányok egyből meggyőztek bennünket, hogy ki kell próbálni a tengerpartot. Kellemes homokos tengerpartokat találhatunk Szardínián. Mi kipróbáltuk a Ny-i és a K-i tengerparti területet is. Akár nyaraló célzattal (nem csak körút miatt) is érdemes elmenni Szardíniára, pláne úgy, hogy a Wizzair nyáron indít oda közvetlen járatokat is.
 napozás októberben a szardíniai tengerparton

A nyugati parton aranyos városka Alghero. Itt sétáltunk a központban és a tengerparton.

Alghero tengerpart
 A K-i parton a központ Olbia. Innen indul a kompjárat vissza a szárazföldre. Olbia városának központja közel sem  volt olyan látványos számomra mint például Sassari vagy Alghero.
Trinitti Saccargia temploma útban Olbia felé
 Összegezve Szardíniáról azt tudom mondani, hogy a városai vetekednek Korzikával, a tengerpartja szebb, de a táj Korzikán sokkal szebb, mint Szardínián.
tengerparti csendélet

Pár napja érkeztem haza Kolumbiából. A TAP portugál légitársaság meghívására volt egy 10 fős magyar delegáció ebben a dél-amerikai országban. Ennek voltam én is a tagja. A következő blogbejegyzéseim erről a 10 napos útról fognak szólni.