Kolumbia 3. Cartagena

2015.11.22.

Bogotai átszállással repültünk Kolumbia északi részére, Cartagenába.

Kolumbia térképe

Ez a város annak köszönheti fejlődését, hogy a spanyolok minden rabolt kincset Peruból és Kolumbiából ezen a városon keresztül szállítottak Spanyolországba. Inkább dzsungeleken kocsikkal, illetve a folyókon csónakokkal keresztülvitték a kincseket a szárazföldön, ahelyett, hogy hajóval megkerüljék délről a Magellán-szoroson keresztül Dél-Amerikát.

Caratgena városának modern része
Caratgena modern része

Cartagena kikötője ezért kedvelt célpontja volt a kalózoknak és minden ország tengerészhajóinak egyaránt. A spanyol mellett angol és francia tulajdonban is volt e terület, nem is beszélve a többszöri sikeres kalóztámadásról. A rettegett Drake kapitánynak a házát mai napig megtekinthetjük. A város felépítését tekintve nagyon érdekes, mert a tengerparton kívül van egy - a tengerrel párhuzamosan - futó lagúna rész is. Ez a hajózás szempontjából különösen kedvező és biztonságos. A várost egy vár védte, mely a lagúna partján helyezkedik el.

A cartagénai vár

A város az UNESCO Világörökségek listáján is szerepel - nem érdemtelenül. Érdekes a modern nagyváros felhőkarcolói és a régi, főként fából épült, óváros tökéletes harmóniája.
Ilyen a régi városrész egy utcája

Számomra különleges volt a városnézőbusz kialakítása. Annak idején én is dolgoztam idegenvezetőként Szegeden a városnéző autóbuszon. No, ez az autóbusz Cartagenaban így néz ki. Háát nem tudom, hogy irigyeljem vagy sajnáljam az utasokat ...
Városnéző busz Cartagenában
Városnéző busz

Mi több szállodát megtekintettük és mellette természetesen a régi emlékekben is gyönyörködtünk gyalogos és lovaskocsis programunk során. A hőmérséklet nagyon kedvező. Szinte állandó – egész évben - 30 – 32oC. A tenger kellemesen fürödhető. Annyi kis meglepetés volt számomra, hogy Karib-tenger mossa a város partjait, de mégsem olyan fehér a homok, mint pl. Cancunban (Mexikó), vagy Kubában. Itt mint a kép is mutatja a vulkáni hamu és por miatt szürke a tengerparti homok színe.
A tengerpart egy szálloda tetejéről

Elvittek bennünket hajókirándulásra, egy szigetre. Nem volt nagy a sziget, kb. 50 x 40 m-es. Itt kisebb bungalóban szállást is lehetett volna foglalni és kiváló hely a fürdésre is. A helyiek árultak langusztát. Élőt. Amelyiket az ember megvette, azt azonnal megcsinálták.

Ez volt az első adag, 2 kisebb languszta

Először kisebbet vettünk a csapatnak, majd amikor megkóstoltuk milyen szuper finoman készítik el, akkor megvettem a legnagyobb példányt. Ekkorát még életemben nem ettem, az ára pár ezer forint volt, amely nevetségesen olcsó.

Na ez már méretes languszta,  igaz ? !
Na ez már méretes,  igaz ? !

Érdekes volt, hogy útközben a helyi kéregetők kis kajakkal odaeveztek a csónakunkhoz felmásztak a hajóra majd néhány apróval a kezükben távoztak.

A kéregetők

Cartagena volt programunk utolsó állomása. Utána Bogota – Panama város útvonalon Lisszabon érintésével hazautaztunk.
Cartagéna utcakép érdekes erkélyekkel, virágokkal

Néhány gondolat, összegzés Kolumbiáról. Ott kezdem, hogy én szeretem Dél-Amerikát. Ez a véleményem nem változott ezután a túra után sem. Kolumbiáról az emberek többségének a félelem illetve a drog jut eszébe. Veszélyben vagy félelemben egy pillanatig sem voltam, voltunk. Sehol nem éreztem azt, hogy az emberek félelemben élnének. A kokainnal kapcsolatban: a haciendán láttunk egy cserje koka bokrot. Ez azért volt jó, mert aki akarta le tudta fényképezni és megrághatott egy levelet (melynek sem íze, sem hatása nem volt). Sehol nem láttuk, hogy bárki is kábítószer hatása alatt lett volna az utcán -  ellentétben sok európai várossal...
Érdekes udvarbelső Cartagénában
Érdekes udvarbelső

Pusztán a főváros, Bogota miatt nem érdemes kb. 16 órát utazni. A kávéháromszög és Cartagéna ellenben már nagyon érdekes és látványos. Csupán a tengerpartjáért szintén felesleges iderepülni. Ha valaki Kolumbiát összeköti 1 – 2 országgal, pl. Ecuadorral, vagy Panamával, akkor együtt szerintem nagyon komplex és látványos túrát lehet összeállítani Dél-Amerika északi részén. Szóval, ha valakit nem csak Peru és Brazília érdekel, akkor közvetlenül utánuk Argentínával, Chilével együtt ott van Kolumbia is. Ecuadorról még nem tudok nyilatkozni, de – meghívásra - még idén elutazok ebbe az országba is, melyet kombinálok a Galapagos-szigetekkel és Panamával. Természetesen blogolvasóimnak erről az utamról is beszámolok. Tehát röviden összefoglalva: a bővebb bakancslistába fel lehet venni Kolumbiát. Dél-Amerika - szerintem - legszebb madarával búcsúzik Kolumbia.

Tukán madár egy szálloda parkjában