Bejegyzések

Olcsó útnak híg a leve

Olcsó útnak híg a leve

Itthon történt

Szélesedik a világ

Egyre nehezebb az utasok helyzete. Már a „Hova utazzunk” kérdés is számtalan lehetőséget vet fel, hiszen a világ rengeteg utazási célpontjából egyre öröbb elérhető. Régen egy afrikai szafarin való részvétel pont olyan távolinak tűnt, mintha ma valaki a Holdra szeretne utazni. Széchenyi Zsigmond könyvét olvasva Édesapám is arról álmodozott, hogy részt vegyen egy afrikai szafarin. Bár ő is idegenforgalomban dolgozott, erre nem volt lehetősége.

“Olcsóság” vs. minőség

Az első „nehézségen” túljutva felmerül a kérdés: ha már megvan az úti cél, melyik ajánlatot válasszuk? Gyakran fordulnak hozzám olyan kéréssel, hogy ajánljak valami jó és olcsó utazást. Ilyenkor mindig visszakérdek, hogy pontosan mit is jelent az, hogy olcsó? Ugyanis van, akinek a 100.000Ft is sok, de olyan is, akinek a 300.000Ft kevés. A Proko Travel nem az olcsó irodák közé tartozik (most százával jöhet vissza a helyeslő hozzászólás, de nem szükséges, tudom 🙂 ). Én, ha elmegyek nyaralni, vagy éppen étteremben étkezek, akkor a minőségért hajlandó vagyok többet fizetni. Nem azért megyek étterembe, hogy olcsón, de rágós húst kapjak kis adagban! A nyaralást tekintve pedig elfogadhatatlannak tartom, hogy ha valaki hazajön csak azt tudja mondani, hogy „hát, nem volt rossz”. Nagyon sokan egész évben azért spórolnak, hogy szabadságuk alatt egy nyugodt pihenésen, körutazáson vegyenek részt! Úgy gondolom, hogy ha valaki rászánja utazására a pénzt, akkor minőséget szeretne érte kapni. Nem jelentem ki, hogy ha valami olcsó, akkor az rossz. Viszont a korrekt üzletmenetek során vállalkozások akkor kérnek többet egy termékért, például utazásért, ha ezzel magasabb minőséget is adnak. Minden gazdasági szegmensben komoly versenyhelyzet van. Ahogy minket is figyelnek a versenytársak (és talán ezeket a sorokat is olvassák), mi is figyeljük a konkurenciát. Látjuk, hogy többen olcsóbbak nálunk, de mi legtöbbször inkább a magasabb színvonalú szállást, jobb buszt és a színvonalasabb idegenvezetést helyezzük előtérbe az olcsósággal szemben. Nem véletlen, hogy évek óta növekszik törzsutasaink száma! Sőt, egyre többen vannak olyanok, akik kipróbáltak egy másik, olcsóbb utazási irodát és rájöttek, hogy ez nem az ő igényüknek megfelelő színvonal, így visszajöttek hozzánk.

Ha engem kérdeznek, megéri minőség szerint dönteni, és nem az ár alapján! Barátaimnak ezt csak úgy szoktam mondani, hogy az étlapnak ne a jobb oldalát figyeljük először!

Egy személyes megjegyzést fűznék ehhez: amikor néhai édesanyámmal elmentünk közösen ebédelni, rendszeresen „felbosszantott” azzal, hogy Ő valami kicsit és olcsót akart választani. Erre mindig csak azt mondtam, hogy „mama, akkor rendelünk neked egy káposztasalátát”. Természetesen ezt csak viccből tettem, de gondolom sokan emlékeznek arra az időszakra, amikor az emberek az étteremben tényleg úgy választottak, hogy az a lehető legolcsóbb legyen.

Sajnos azt nem ígérhetem, hogy az áraink csökkenni fognak az elkövetkezendő időszakban, de azt elhihetik nekem, hogy a minőségi szolgáltatás biztosítása a fő irányelvünk és ez a jövőben is így marad.

2 komment

  1. Fekete Róza
    július 7, 2017 at 6:00 du.
    Válasz

    Amit Ön leirt valóban ugy van.En Önöknél mar torzsutas vagyok. Bevallom az idén kipróbáltam egy másik utazási irodát,mert Önöknek nem volt az utjuk amire mentem. Nem olcsóbban, mint Önok altal szervezett ut. Soha többet, az idegenvezető egy nagy nulls volt.En a Kálmán Józsi szinvonalat varnam el mindenkitol.De a többi is nagyon jó. De összel megyek Önökkel Amerikába, alig várom. Sok sikert a további munkajukhoz. Üdvözlettel: Fekete Róza

  2. Vajda András
    augusztus 2, 2017 at 8:18 du.
    Válasz

    Júliusban voltam a Napsütötte Itália úton. Riminiben nagyon bőséges választék volt reggelinél. De hazafelé Piavénál a tranzit szálláson elég érdekesen alakult a reggeli.

    Volt svédasztalos reggeli másoknak és volt csökkentett reggeli a magyaroknak. Ez abból állt, hogy zsömle és felvágott volt kirakva az asztalra, még sajt vagy paradicsom sem volt.
    Tehát itt nem az volt, hogy a szálloda csak egyszerű reggelit tud adni a vendégeknek. Gondolom, aki többet fizet az kap rendes reggelit, aki meg kevesebbet fizet annál csökkentik a szolgáltatást.
    Én ilyet még sehol nem láttam, hogy kétféle reggeli legyen.

    A hazafelé úton még egy probléma volt. Az út tervezésénél nem vették figyelembe, hogy a tengerparton szombaton van váltás és emiatt az úton igen nagy forgalom van. Így a Rimini -Velence közötti 350 km-es utat 6 és 1/2 óra alatt tettük meg + 1/2 óra hajó út. Velencében a csoportos vezetésre, szabadidőre és vacsorára összesen 3 óra maradt. Így a városból sem sokat láttunk . A városnézés után program szerinti “Délután lehetőséget biztosítunk Velence belvárosában egy hangulatos kisvendéglői estebéd elfogyasztására ” lett volna. De e helyett csak gyors kajálás egy önkiszolgáló pizzázóban lett.

Hozzászólás