Bejegyzések

Minden, amit a megújult weboldalunkról tudni kell

Minden, amit a megújult weboldalunkról tudni kell

Itthon történt

Először is hadd válaszoljam meg a sokak fejében felmerült kérdést:

Mégis miért újítottuk meg weboldalunkat?

Egyrészt mondhatjuk, hogy „mert meg kellett”, hiszen a legutóbbi verzió 2013-ban készült el, így mára mind technológia, mind dizájn téren elavulttá vált.

Ezen felül azt láttuk utasaink részéről, hogy szeretnének egyre több információt kapni egy adott utazásról, de az előző weboldalunk már nem tudta kielégíteni ezt az igényt.

Mondhatjuk, hogy az újítás a levegőben volt, és úgy éreztük, hogy erre a 25 éves jubileumunk a legkiválóbb alkalom.

Őrizzük meg ami jó!

A fejlesztést egy helyzetfelméréssel kezdtük. Elsődleges vezérelvünk volt, hogy ami eddig jól működött, azt lehetőség szerint tartsuk meg, és csak „ráncfelvarrást” alkalmazzunk rajta, és ott változtassunk ahol valóban szükséges. Fontos, hogy minden információ, leírás ami az előző weboldalon megvolt, az új oldalra is átkerült, maximum a helye változott.

Új funkciók, új felületek

Az új oldal új lehetőségeket is nyitott. A legjelentősebb változás talán az, hogy az eddiginél jóval komplexebb információhalmazt állítottunk össze és tettünk elérhetővé programjainkról. Mindez egy helyen megtalálható az adott utazás oldalán. Például az eddig külön almenüpontban elhelyezett térkép mostantól az útleírás mellett látható, így a leírás olvasása közben a térképen jelölt útvonalat is követhetik, sőt az utazások képi anyagát is bővítettük.

Az utas vélemények megosztásához is új felületet vezettünk be. Az internet térnyerésével Utasaink is egyre többet adnak mások véleményére. Az ember szereti elolvasni mások értékelését, leírását egy-egy termékről, szolgáltatásról mielőtt megvásárolná azt. Utazások esetében ez fokozottan igaz, előző oldalunkon azonban nem volt túlságosan kiforrott ez a terület. Most azonban egy jól kiépített felület várja Önöket és a véleményeiket! 🙂 Az utazásokhoz közel 2.000 korábban leadott utas véleményt töltöttünk fel. Ezek mind valós, cenzúrázatlan vélemények, az utazásokon ténylegesen részt vett személyektől, amelyeket Proko útjuk végén, papír alapon írtak meg nekünk és aláírásukkal jelezték, hogy megoszthatjuk gondolataikat.

További újdonságunk a „Mi mindent tartalmaz az alapár?” leírás. Ez a felsorolás azt mutatja meg, hogy az adott utazásánál mi minden van benne a részvételi díjban. Ezeket az Általános tudnivalóknál és az Utazási Szerződésünkben természetesen eddig is leírtuk, de – a visszajelzések alapján – szívesen olvasták volna közvetlenül a programleírásnál. Új weboldalunkon ennek eleget téve már az útleírásnál láthatják, hogy pontosan mit kapnak azért, amit kifizetnek.

Vannak olyan változtatások is, amelyek első ránézésre szinte fel sem tűnnek az embernek, mégis nagyon sokat jelentenek. Egy ezek közül, hogy – haladva a korral – weboldalunkat úgymond „mobilbaráttá” tettük. Ez azt jelenti, hogy okos telefonról vagy tabletről nézve is teljes mértékben kezelhető az oldal, a felhasználói élmény csökkenése nélkül. Míg 4-5 éve ez nem volt fontos szempont, manapság megkerülhetetlen.

Ahhoz, hogy támogassuk a weboldal megismerését, készítettünk Önöknek egy videót, ahol bemutatjuk működését:

Amikor nem megy minden „egyetlen varázsütésre”

Mint minden ilyen átállásnál, így weboldalunk esetében is több technikai jellegű probléma jelentkezett. Ahogyan Murphy törvénye is mondja: ami elromolhat, az el is romlik. Sajnos a mondás a mi esetünkben is megállta a helyét…

Igen váratlanul ért minket például, amikor a tárhely szolgáltatónk, akinél az elmúlt 5 évben voltunk – és ez idő alatt mondhatni kifogástalan szolgáltatást nyújtott – a foglalás megnyitásának előestéjén egy több órás leállást produkált! Gyakorlatilag összeomlott a rendszerük, ami nálunk is elég sok feszültséget okozott. Hál’ istennek a reggeli órákra sikerült helyreállítaniuk a helyzetet, így Utasaink meg tudták kezdeni a böngészést és a foglalások leadását.

Nincs megállás!

Ahogy azt már korábban is említettem, folyamatban van az online bankkártyás fizetési megoldás beépítése is. Bízunk benne, hogy a következő hetekben lezárul a fejlesztési folyamat és el tudjuk indítani az online banki fizetést, könnyebbé téve ezzel Utasainknak a nyaralás lefoglalását.

A weboldal tökéletesítése továbbra is folyik. Utasaink visszajelzéseire építve keressük azokat a pontokat, ahol még könnyebbé tudnánk tenni az oldalunk használatát.

Ez a weboldal azért van, hogy Utasainkat és partner irodáinkat kiszolgálja, így mi minden erőnkkel azon dolgozunk, hogy felhasználóbarát, könnyen használható és informatív legyen. Ezen célunk elérése érdekében maximális nyitottsággal vagyunk AZ ÖNÖK MEGLÁTÁSAIRA. Saját meglátásom szerint, sok cég – talán hiúságból vagy nagyképűségből – nem foglalkozik partnerei, vevői meglátásaival, nem kéri ki véleményüket. Ezzel ellentétben mi azt kérjük, osszák meg velünk gondolataikat!

Amennyiben Önnek is van olyan gondolata, ami segíthet minket, hogy egy még jobb weboldalt tudjunk biztosítani,

IDE KATTINTVA tudja megosztani velünk!

Természetesen nem hagyjuk viszonzás nélkül a segítségüket, a kitöltők között kisorsolunk egy 10.000 Ft értékű Proko Travel utazási utalványt!

13 komment

  1. Vass Angelika
    január 31, 2018 at 6:57 du.
    Válasz

    Szerintem az előző weboldal átláthatóbb volt és jobban tetszett, hogy egy helyen lehetett böngészni az utazások között, több kép volt az utazásoknál.

    • Prónay Bence - Proko Travel
      február 19, 2018 at 9:13 de.

      Tisztelt Vass Angelika!
      Weboldaunkat a visszajelzések alapján folyamatosan fejlesztjük. Kérem meglátásait a fenti kérdőívet kitöltve is ossza meg velünk, így még nyerhet is. 🙂 A képek száma a közeljövőben növekedni fog, köszönhetően utasaink fotóinak a folyamatos feldolgozásának.

  2. Szolomájer Imre
    január 31, 2018 at 7:18 du.
    Válasz

    A vendégkönyvben a régi oldalon jó volt olvasni az utasok bővebb véleményét, szöveges értékelését, évekre visszamenőleg. Ez most nagyon hiányzik. A régebbi bejegyzéseket integrálni kellene az új weboldalra, mert most sok útnál semmilyen véleményt nem lehet olvasni, pedig az volt az egyik kedvenc rovatunk. A mostani beírások eléggé szűkszavúak, nem kielégítőek.

    • Prónay Bence - Proko Travel
      február 19, 2018 at 9:15 de.

      Tisztelt Szolomájer Imre!

      Alább Ildikó utastársa véleményéhez hasonlóan Önnek is jelzem, hogy a korábbi vendégkönyv bejegyzések is fel fognak kerülni az új oldalra, jelenleg egy kis technikai akadály hátráltatja ezt.

  3. Czelláth Lászlóné
    január 31, 2018 at 7:33 du.
    Válasz

    A régi honlapjukat szerettem, sokat nézegettem milyen utat válasszunk…. vagy legközelebb hová szeretnénk eljutni. Egyszerű, könnyen áttekinthető és kezelhető volt még annak is aki nem nagyon ért az ilyen dolgokhoz. Minden egy helyen, láthatod és választhatsz ! Az új mindennek az ellentéte. Bocsánat !

  4. Magdolna Kiriné
    január 31, 2018 at 8:15 du.
    Válasz

    Én úgy gondolom az új honlapjukat is megfogjuk szokni és szeretni. A mai világ ezt kívánja. Köszönöm, köszönjük törekvésüket, továbbra is ismerkedünk honlapjukkal és maradunk hű utasaik.

    • Prónay Bence - Proko Travel
      február 19, 2018 at 9:17 de.

      Tisztelt Kiriné Magdolna!
      Köszönjük hozzáállását és véleményét. Bízom benne, hogy a jövőben is sok szép utazással tudjuk meghálálni bizalmát.

  5. Kürti Andrea
    január 31, 2018 at 9:04 du.
    Válasz

    Kár volt a jol hasznalhato honlapot megujitani.
    Munkajukhoz tovabbi sok sikert!
    Udvozlettel

    • Berkéné Erzsi
      január 31, 2018 at 9:34 du.

      A megszokás nagy úr, de az újat is meg fogják szokni és szeretni az utazók.

  6. Tóth Lajos
    február 7, 2018 at 5:17 du.
    Válasz

    Ismertem és használtam a korábbi honlapot. Azok között voltam, akik úgy vélekedtek, hogy az idő (a technikai fejlődés, webgrafikai megoldások) meghaladta a Proko weboldalát. Örömmel vettem észre a megújulást. Szerintem korszerűbb, jobb, informatívabb és szebb az előzőnél! Az szinte természetes, hogy meg kell szokni, meg kell tanulni és rá kell érezni a benne rejlő új lehetőségekre. Az is természetes, hogy az emberek egy részénél minden újjal szemben van egy bizonyos fenntartás és ennek hangot is adnak. Ez egy rövid ideig tartó állapot és megismerve megszeretjük az újat.

    • Prónay Bence - Proko Travel
      február 19, 2018 at 9:11 de.

      Tisztelt Tóth Lajos!

      Köszönjük véleményét, örülök, hogy weboldalunk elnyerte tetszését. 🙂

  7. Botka Ildikó
    február 16, 2018 at 11:06 de.
    Válasz

    Előttem, egyik utastársam már írt arról, hogy hiányolja a régi vendégkönyv bejegyzéseit. Én is hiányolom. A jelenleg csatolt – sokszor csak csillagos – vélemények csupán osztályzások. Én személy szerint is és véleményem szerint sokan olvastuk ezeket a beszámolókat, ezek plusz információkat adtak az utakról, más szemszögből, mint ahogyan a hivatalos katalógusban szerepel. Igazgató Úr azt írja, hogy a jelenleg feltöltött utas vélemények az út végén, papír alapon írt vélemények, amikkel csak az a baj, és ezt magamról tudom, hogy mozgó buszon, egy táskán, újságon nem lehet írni. Ilyenkor csillagozunk – természetesen, hiszen az vitathatatlan, hogy az Önök útjai 5*-os utak, de érdemi, megfogalmazott véleményírásra ilyenkor nem alkalmasak a körülmények.

    • Prónay Bence - Proko Travel
      február 19, 2018 at 9:10 de.

      Tisztelt Botka Ildikó!
      Köszönjük, hogy megosztotta velünk gondolatait, ezekből tudunk mi is építkezni, fejlődni. A vendégkönyv bejegyzések kapcsán megértem álláspontját, valóban egy mozgó buszon nehezebb véleményt írni, mint otthon a gép előtt, ugyanakkor tagadhatatlan, hogy az élmény frissessége miatt az út során megfogalmazott írásokban apróbb részletek is jobban kijöhetnek, ellentétben azzal, amikor hetekkel később “ragad tollat az ember”. Úgy vélem, hogy az ideális megoldás, ha mind a két változat megtalálható a weboldalon. Jelenleg azért nem látszódnak még a korábbi vendégkönyv bejegyzések, mert a korábbi weboldalunk adatbázisából nem sikerült kiexportálni megfelelő módon. Ez egy technikai akadály, de az informatikusok ígérete alapján hamarosan megkapjuk a szöveg fájlokat, és vissza tudjuk tölteni az új weboldalra. Addig is kérjük szíves türelmét.

      Örülök, hogy összességében pozítivan értékeli szolgáltatásaink színvonalát, továbbá ahogy látom, idén is minket bízott meg utazása megszervezésével, melyet ezúton is köszönünk.

      További szép napot és kellemes készülődést kívánok az utazáshoz.

Hozzászólás