Bejegyzések

A Thomas Cook csoport csődje egy igazgató szemszögéből

A Thomas Cook csoport csődje egy igazgató szemszögéből

Európa, Itthon történt

Bizonyára Önök is értesültek már a hírről, miszerint hétfőn a brit óriás, a Thomas Cook Utazási Iroda csődöt jelentett. Értelemszerűen egy ilyen mamut cég bukása jelentős továbbgyűrűző hatást gyakorol más cégekre is. Az események hatására a német, osztrák és lengyel leányvállalatai is csődöt jelentettek, melyek közös tulajdonosi körbe tartoznak a Magyarországon is tevékenykedő N-U-R Neckermann utazási irodával.

Hogyan érinti a magyar Neckermann utasait a káresemény?

A szerdán napvilágra jutott csődeljárás a Neckermann német, osztrák, valamint lengyel vállalataira vonatkozik, azonban nyilvánvaló, hogy a magyar leányvállalat (N-U-R Neckermann Utazási Kft.) is megérezte a történteket. Sokakban aggályt keltettek a hírek, hiszen éppen úton vannak, vagy már befizették utazásukat egy Neckermann által szervezett későbbi időpontra. A Neckermann Magyarország Facebook oldalának friss bejegyzése alatt sorakozó kommentek alapján a vállalat megkezdte az szükséges intézkedéseket. Az iroda munkatársai nagyon gyorsan reagálnak az eseményekre és egyből megkezdik a szükséges lépéseket, annak érdekében, hogy az utasok a lehető legkevesebb kellemetlenséget érezhessék pihenésük során.

A jelenlegi helyzetben fontos kiemelni, hogy hazánkban a hivatalos utazási irodáknak rendelkezniük kell egy bizonyos vagyoni biztosítékkal, amely azt a célt szolgálja, hogy egy nem várt fizetésképtelenség esetén az utasok visszakapják a befizetett pénzüket. Ezen felül minden utazási irodának rendelkeznie kell egy másik biztosítással is, mely a hazaszállítás költségeit hivatott fedezni a bajba jutott iroda utasai számára. Ezen 2 biztosítás célja azt garantálni, hogy kiemelt biztonságban legyenek az utazási irodával utazók (ellentétben például a kétes hírű internetes foglalási oldalakat használókkal szemben).

A fentiek tudatában, akik már kiutaztak, bár érdemes felvenni a központtal a kapcsolatot, de nyugodtan élvezzék a nyaralásukat és nem szükséges aggódni a hazaútjuk miatt, hiszen biztosan nem fognak külföldön ragadni!

csőd

Azok pedig, akik már a fizetési kötelezettségnek eleget tettek, de későbbre szól a kikapcsolódásuk, javaslom, hogy figyeljék a Neckermann hivatalos oldalait, valamint mindenképpen tájékozódjanak utazási irodájuknál kiutazásuk előtt. Rájuk is vonatkozik, hogy ha az iroda nem mondja vissza kirándulásukat, akkor a hazaútjuk is biztosítva lesz. Ha a fentiekkel szemben mégis bármilyen kellemetlenséget tapasztalnának, akkor vegyék fel a kapcsolatot az erre kijelölt utazási tanácsadójukkal illetve a Neckermann ügyeleti elérhetőségével utazas@neckermann.hu.

Hazánk utazási irodáinak helyzete

Országunkban a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) képviseli az utazási irodákat. A szervezet célja, hogy védje az utazási irodák érdekeit, miközben előírásaival és ajánlásaival elősegítse a biztonságos utazást a turisták számára. Így, akik olyan utazási irodát választanak, amely a fenti szervezet tagja, azoknak nincs okuk az aggodalomra, hiszen probléma esetén van kihez fordulniuk, mivel minden tagiroda rendelkezik vagyoni- és hazahozatali biztosítással is.

A Neckermann Magyarország is tagja a MUISZ-nak, így szakszerűen, vagyoni biztosítékkal végzi tevékenységét. Akkor mégis mi lehet az oka annak, hogy mind a vállalat, mind az utasai érzékelhetik a külhoni problémákat? A válasz egyszerű. A magyar Neckermann leányvállalatként, külföldi tulajdonosi háttérrel működik országunkban. Ennél fogva a külföldi központ csődje hatással van a hazai működésre is. Fontos kiemelni, hogy amennyiben 100%-ban független, hazai tulajdonú vállalatról lenne szó, nem érintené ez az ügy őket, hiszen szolgáltatásaiknak helye van a piacon, és munkájukat jól végző, kiváló szakemberek dolgoznak a cégnél, amely nyereségesen üzemel. Sajnálatosan ugyanakkor, hiába a magyar munkatársak sikeres munkája, a külföldi anyacég gondjai rájuk is kihatnak.

A Proko Travel és a Neckermann Magyarország

Fontosnak tartom kiemelni, hogy a Proko Travel hosszú évek óta jó partneri kapcsolatot ápol a Neckermann Magyarországgal, és a továbbiakban is mindenben támogatjuk őket az anyacég okozta helyzet megoldása kapcsán. Szeretném hangsúlyozni, hogy a magyar kollégák nem tehetnek a kialakult helyzetről, és tudom, hogy Békefi Veronika ügyvezető asszony és munkatársai azon dolgoznak, hogy utasaik a lehető legjobb szolgáltatást élvezzék. Bízom benne, hogy a helyzet rendeződik, és még sokáig tudják a tőlük megszokott magas színvonalat képviselni a magyar utazási piacon. Ennek kapcsán továbbra is javaslom, hogy külföldi pihenéseiket hivatalos utazási irodán keresztül foglalják, hiszen egy esetleges nemvárt esemény esetén lesz kihez fordulniuk, és a kettős biztosítás rendszere szavatolja, hogy az utast ne érje kár.

Hozzászólás